2 weeks ago

AUKTION. For jer som ikke har mulighed for at komme til min fernisering i eftermiddag er her en lille hurtig auktion. Pigen med blomster tattoo i pink version. 60 x 100 cm. Kom med et bud :-)

LIKE
LOVE
HAHA
WOW
SAD
ANGRY
2 weeks ago
Fernisering på Galleri Symbol

I dag kl. 16 holder vi fernisering på Galleri Symbol.

Kom forbi til kunst, vin og musik på Galleri Symbol. Gruppeudstilling med Camilla Hagen Gabold, Henrik Seiersen, Martin Pop og Erik Werge. Du er velkommen til at tage en ven med. Vi ses 😁

LIKE
LOVE
HAHA
WOW
SAD
ANGRY
2 weeks ago
Fernisering på Galleri Symbol

Kom forbi til kunst, vin og musik på Galleri Symbol. Gruppeudstilling med Camilla Hagen Gabold, Henrik Seiersen, Martin Pop og Erik Werge. Du er velkommen til at tage en ven med. Vi ses 😁

LIKE
LOVE
HAHA
WOW
SAD
ANGRY

Blog om kunst, design og popkultur!

Poster på lækkert papir

MONKEY ME kan købes via artstarter.io i et lille eksklusivt oplag i en begrænset tid. KLIK HER!

Kunsten har sin helt egen Crowdfunding platform

De unge danske iværksættere fra artstarter.io har valgt et af mine motiver til deres side. Det bliver først sat igang nå der der er bestillinger nok, og kun i et lille oplag - så det er NU eller aldrig! Og så koster den næsten GRATIS.

En lille fin poster på super lækkert papir :-)

https://artstarter.io/campaign/zq2BgPyV

Ny poster på artstarter.io

Så har jeg igen en poster på artstarter.io. Denne gang er titlen BOSQUITO, format 7 0x 50 cm og oplaget er på 30 styk. Sidst blev der udsolgt på få dage, så man skal rykke hurtigt hvis man skal lege med. Posteren kan bestilles her: https://artstarter.io/campaign/2Z4jGub0

martin_pop_bosquito_mockup_1Her er hvad trendsonline.dk har skrevet om drengene fra artstarter.io

“Kunstnerne skal fokusere på det, de er gode til, så klarer vi resten.” Sådan lyder det fra udviklerne af den nye platform Artstarter.io, der fokuserer på crowdfunding for kunstnere.

Crowdfunding har vundet frem som en meget populær måde at skaffe kapital på. Nu har kunstnere fået deres egen platform til kunst-crowfunding. Artstarter.io er en platform, der giver udvalgte internationale og danske kunstnere mulighed for at markedsføre deres værker som print i et begrænset oplag. Først når der er bestillinger på det fastsatte antal print, sættes produktionen i gang. Kunstnerne kommer på den måde ud til et bredt publikum med deres værker, og brugerne får adgang til unikke værker af høj kvalitet til en overkommelig pris.

 Artstarter-kampagner har 80% succes

”Vi samarbejder med nogle af de dygtigste streetartists, etablerede og up-coming talentfulde internationale kunstnere. Heriblandt Hornsleth og Okuda (Spain). Vi vælger selv, hvem vi samarbejder med, og på sigt kan man som kunstner ansøge om at blive en del platformen. Vi har i første omgang valgt at holde platformen relativt lukket for at sikre en høj kvalitet og for at sikre overskueligheden for de besøgende,” forklarer medstifter, Anders Cederholm.

 

Kunstnerne skal skabe et unikt kunstværk til deres kampagne på Artstarter. Det kan være et maleri, en tegning, en illustration eller en graffiti-væg. Så bliver der taget et fotografi af værket, og så kan Artstarter-kampagnen begynde. Der bliver typisk lavet et oplag på cirka 30 stk. Printene sælges nummereret og signeret af kunstneren, og alle værker vedlægges et ægthedscertifikat.

”Vi har i fire måneder testet projektet på vores Facebook profil (Artboost), og her har vi gennemført 13 Artstarter kampagner med en succesrate på 80%. Nogle af kampagnerne blev udsolgt på under 24 timer,” fortæller medstifter, Mikkel Steen.

Kunstnerne skal fokusere på at skabe kunsten

Artstarter.io udspringer af Artboost.com, som er en danskudviklet platform for markedsføring af kunst. For at skalere projektet, og for bedre at kunne nå det internationale marked, har projektet fået et en selvstændig platform: Artstarter.io

”Det er vores interesse at gøre salg og markedsføring så nemt for kunstneren som muligt, så kunstnerne kun skal bruge tid på deres passion, nemlig at skabe kunsten. Derfor tager vi os af alt andet. Når en kampagne har nået sit mål, varetager vi efterfølgende at printe, pakke, og sende værkerne videre til kunderne. Vi afholder dermed alle udgifter, og kunstnerne får stadig omkring 45% af salget!” fortæller Anders Cederholm.

Artstarter.io

Har i samarbejde med iværksætterne fra artstarter.io lagt dette billede til salg i et begrænset oplag på 10 styk. Du skal være hurtig som lynet hvis du skal ha' fat i et nummereret og signeret eksemplar. De kan bestilles via dette link: artstarter.io/campaign/ymVfYRzq

3daysofdesign

3 dage med design

Oplev Danmarks designhovedstad i fuldt flor, når dagene fra 22. til 24. maj står i designets tegn i København.

 

Kom og vær med når der torsdag til lørdag afholder 3 days of design. Dagene byder på et væld af events, der udfolder sig i hele hovedstaden. Du kan for eksempel besøge Montana, som lancerer et nyt samarbejde, eller kigge forbi Paustian, som åbner en særudstilling med designbrødrene Bouroullec. Hos Uno Form udstiller billedkunstner Martin Pop sine nye billeder i serien The Face Project. Du kan også tage til triple-fejring hos Erik Jørgensen eller på café i Vipp-butikken. Vælg selv - du finder det fulde program på 3daysofdesign.dk. Her kan du danne dig et overblik over alt det, du kan deltage i af både events og konkurrencer.

3daysofdesign
Martin Pop udstiller hos Uno Form under 3daysofdesign
Royal Crown af kunstmaler Martin Pop

Martin Pop udstiller hos uno form under 3daysofdesign

Jeg er blevet inviteret til at udstille i uno form´s flagship store i København på Søtorvet 1, alle tre dage under 3daysofdesign  - uno form slår dørene op og byder på spændende daglige events.  Det bliver cool, så kig forbi.

En række af de bedste designvirksomheder i København inviterer indenfor til forrygende designoplevelser med fokus på møbler, belysning og designobjekter. 3daysofdesign giver mulighed for at komme bag facaden og deltage i events og happenings, produktlanceringer, udstillinger og foredrag om design.

Bag 3daysofdesign står en håndfuld virksomheder fra Pakhus 48 i Frihavnen, der huser permanente showrooms for flere førende designvirksomheder.“Vi har med succes afholdt ‘3daysofdesign’ for virksomhederne i Pakhus 48 og bruger nu det som afsæt til at skabe en større begivenhed. Vores mål er med tiden at skabe en årligt tilbagevendende designbegivenhed hvor de mange gode danske og udenlanske brands, der er repræsenteret i København kan tiltrække international bevågenhed”, siger Michael Anker og Joakim Lassen, der er medstiftere af 3daysofdesign. Arrangementet 3daysofdesign omfatter mere end 30 designer showrooms placeret på Christianshavn, i Indre By samt i Nordhavnskvarteret.

Læs mere om 3daysofdesign her...

Følgende virksomheder deltager også under 3daysofdesign:

Personlig grafisk poster fra loveposters.dk

Er du vild med grafiske posters, skulle du kigge en tur forbi den nye site loveposters.dk - Her har du muligheden for at skabe din helt personlige poster. Sommerfugle med dit eget navn, lucky-bugs, citater og blomster.

Det er super cool at ha' en kunstvæg med grafiske litografier, personlige billeder og citater. Så hvis du ikke allerede har sat plads af til en artwall i din boligindretning er det nu. Se de mange flotte loveposters her: loveposters.dk

Spike stol

Spisestuestolen Spike

Spike stolene er ren akrobatik og første 57 Nord produkter ude i de danske Design møbel butikker.

Trods det spidste udtryk på spisestuestolen SPIKE er siddekomforten helt i top, og stolen vil se godt ud rundt om de fleste spiseborde. Stolen er dansk produceret og designet af Henrik Lehm. Fås med ben i valnød, eg, sort eg og sort lakeret stål. Betræk i både tekstil og læder.

Stolen kan købes her: tendens-bolig.dk

I LOVE DESIGN

Kunst vaser af Pascoal Sissero

Pescall Sissero er en kunstner der har genoptaget en af de ældste kunstformer, udsmykning af keramik. Han har formået at blande en gammel kunstform med nutidens moderne kunst. Han har opfundet sit eget naivstiske rumunivers, hvor figurer og graffiti tekster er i fokus. Han ligge vægt på komposition, streger og farver og alt dette til sammen giver nogle fantastiske farvestrålende krukker. Pescall Sissero flotte vaser kan varmt anbefales.

Pescall Sissero krukker kan købes her:

gallerilabr.dk

kbhkunst.dk

 

Københavnerlampen i fede farver

Københavnerlampen – et unikt stykke dansk design med et urban strejf af New York

Med sin helt specielle og meget klassiske udformning har ”Københavner lampen” nu hængt i de københavnske gader og stræder i årtier og således er lampen en vigtig bestanddel af den danske hovedstads gadevue. Nu skal ”Københavner lamperne” skiftes ud – men som ny renoverede og med helt frisk maling er de gamle lamper klar til en ny ære som urban og industrielt designikon i danske hjem og virksomheder.

På sin vis er ”Københavner lampen” et unikt stykke dansk design på linje med Arne Jacobsens stol ’Ægget’. Lampens klassiske udseende blev designet i begyndelsen af 1970erne på den Københavnske Stadsarkitekts tegnestue, hvorefter lampe giganten Phillips, tog dette unikke og revolutionerende design til sig og satte lampen i produktion, således at den kom til at bryde de københavnske gader og hurtigt blev til det stilikon den er i dag.
Nu – snart 30 år efter – skal ”Københavner lamperne” udskiftes med nye, hvor elektronikken er opdateret til tidens krav om mere energibesparende indretning. Men i stedet for at sende de udskiftede ”Københavner lamper” til destruktion har SUF BETA – Bredgade 19B i København – indgået en aftale om at aftage dem.

SUF BETA er et Arbejdstræningsprojekt for borgere med psykiske og sociale problemstillinger og arbejdet med lamperne er indgået som en del af et nonprofit arbejdstræningsprogram. Borgerne har således skilt lamperne ad, renset og nænsomt renoveret dem.

Lamperne sælges herefter nymalede hos SUF BETA i fem forskellige farver: lime, gul og rød samt klassikerne sort og hvid til 2600 kroner stykket, som Rå Lampe ubehandlet til 1500 kroner eller i valgfri farve til 3200 kroner.
Lampen måler 47 centimeter i diameter og 33 centimeter i højden.

Københavnerlamperne kan købes her! københavnerlampen.dk

 

______

 

Lysende klenodie flytter ind. Københavnerinteriør er ikke kun rødmalede gardere i træ eller havfruer af kongeligt porcelæn

 

Københavnernostalgikere bliver snart en oplevelse fattigere, når de går tur i deres elskede by.
Den såkaldte Københavnerlampe, der har oplyst bump, brosten og boulevarder i byen siden starten af 70’erne, skal nemlig udskiftes.

Den minimalistiske lampe, der i sin tid blev tegnet på Stadsarkitektens tegnestue og siden røg i produktion hos giganten Phillips, må forlade livet på gaden, fordi den ikke lever op til nutidens energibesparende krav.

Københavnerentusiaster behøver nu ikke finde kleenex-pakken frem. Den klassiske lampe ender nemlig ikke sine dage på lossepladsen, men bliver i stedet renset, renoveret og sat til salg, så lampeaficionados kan få et københavnerklenodie hjem i privaten.

Mega mussel Pop Art

Jeg har lånt det klassiske mønster i flere af mine værker, her er historien om en moderne succes;

Det dekorative musselmalede mønster er lige så aktuelt i dag, som da det så dagens lys første gang i 1775. I år 2000 blev serien, Mega, designet. Det velkendte gamle mønster fik et helt nyt udtryk ved at forstørre udvalgte detaljer af dekorationen. Ligesom det klassiske musselmalede blev den nye Musselmalet Mega serie en øjeblikkelig succes. Musselmalet Mega males også i hånden, for kun på den måde bevarer dekorationen sit livlige og kraftfulde udtryk. I serien findes et stort udvalg af produkter, som tilføjer et strejf af luksus til bordopdækningen.

Har du sagt Royal Copenhagen, må du bestemt også sige Mega Mussel

Det er en af de kollektioner, der for alvor har givet genlyd over hele verden. Herhjemme i Danmark, bliver den blandt andet brugt af værterne i TV2′s morgenprogram.

Mega Mussel rykker ved de unges opfattelse

Selv om Mega Mussel er en nyere kollektion fra Royal Copenhagen, er der bestemt noget, der har fået fat i danskerne. Specielt de yngre generationer er vilde med Mega Mussel.

Det er en kollektion, der har rykket ved forståelsen af, hvordan stel kan se ud; selv når fabrikanten er over 100 år gammel. Det kan se voldsomt ud at sidde med en Royal Copenhagen Mega Mussel kop, men ikke desto mindre er det blevet uhyre populært.

Der kan være mange grunde til den store popularitet. En af årsagerne er helt sikkert, at der blev rykket ved den gængse opfattelse af, hvad kunst og brugbart stel er og kan sammen.

Den unge designer, der lavede det, brugte det i sit afgangsprojekt. Efterfølgende tog hun fat i Royal Copenhagen, der lancerede hele serien. Det må siges at være historien om den grimme ælling, der blev en smuk svane.

En verdenssucces bliver født

En succes kan skabes på mange måder. Der kan være kringlede veje til den, og amdre gange kan det føles som en motorvej, hvor der hele tiden køres i overhalingssporet.

Uanset hvordan vejen er til den skabte succes, er der også en historie bag den. Ved Royal Copenhagen Mega Mussel er det en skøn historie om en designstuderende, der valgte at bruge sit afgangsprojekt til at forstørre det Musselmalede stel.

Der skulle være en mening bag det, og derfor valgte hun at lave Mega Mussel, hvor emnet var ”Dekoration som virkemiddel”; og der er kun en ting at sige til dette. Mega Mussel er blevet en mega succes. En succes der for alvor tog fart, efter det blev udgivet i Japan; og nu er det kendt i stort set hele verden.

Noget nyt og anderledes

Skal dine krus og kopper være anderledes, men stadig med historie, er det helt sikkert Mega Mussel, du skal vælge. Det er forfriskende og stadigvæk klassisk. Det giver en kant, der ikke har været på stel fra Royal Copenhagen før.

Royal pop kunst

Kan du ikke få nok af det smukke klassiske mønster og ønsker at tage MEGA bogstavligt.... så findes det i store størrelser her